نتایج
بررسيها در صنعت تلکام نشان ميدهد ارایه خدمات مدیریت شده منجر به خرید بیشتر تا
5 برابر نسبت به حالت عادی ارایه خدمات ميشود. ارائه خدمات پایه در قالب بسته
روشي متعارف در ارایه خدمات در بین اپراتورهاست. طراحي و ارائه بستههای مختلف اینترنت،
تماس و پیامک کمک ميکند تا اپراتور حجم بیشتری از سرویس را با قیمتي مناسبتر
نسبت به تعرفه خارج از بسته در اختیار مشترک قرار دهد. در این حالت اپراتور از
مصرف و درنتیجه درآمد بیشتر بهره مند شده و از سویي مشترک نیز امکان مدیریت بودجه
و لذت بردن از خدمتي مانند اینترنت را با خیالي راحت خواهد داشت.
هدف از نیازمندی
حاضر طراحي سیستماتیک بستههای اینترنت، تماس، پیامک و نیز ترکیبي از این خدمات
است؛ به نحوی که با تعیین نوع خدمت، مهلت استفاده و حجم، قیمت بسته توسط مدل تعیین
گردد. یک بسته به طور نمونه شامل مشخصات زیر است:
نوع خدمت: اینترنت
مهلت استفاده: 30 روزه
حجم: 5 گیگابایت
قیمت:
150000 ریال
اصطلاحات
و تعاریف:
بسته: حجم مشخصي از خدمات پایه با قیمت و مهلت استفاده مشخص
قیمت به ازای هر گیگابایت (PPG)
قیمت به
ازای هر دقیقه (PPM)
قوانین و
الزامات نیازمندی مدل قیمت گذاری بسته:
در این
مدل با ارائه ورودی امکان دریافت خروجي وجود دارد و در این بین لازم است تحلیلي که
برای ارائه خروجي اتفاق ميافتد بر اساس فاکتورهای ذکر شده در ادامه باشد.
* ورودیها
شامل:
- حجم سرویس/ سرویسهای مورد نظر در بسته (اینترنت، تماس و پیامک)
- مهلت
زماني استفاده از بسته
*
خروجي شامل:
- قیمت
بسته
لازم است
موارد زیر در طراحي مدل قیمتگذاری در نظر گرفته شود:
* بستههای
مشابه رقبا؛ با امکان تعیین فاصله قیمتي با بستههای مشابه (از نظر قیمت بسته یا
PPG)
* بستههای
مشابه رایتل؛ با لحاظ موارد زیر:
- افزایش مهلت استفاده با ثابت ماندن حجم منجر به افزایش PPG ميشود.
- افزایش
حجم با ثابت ماندن مهلت استفاده منجر به کاهش PPG ميشود.
* سقف
و کف قیمت
- مقدار X به عنوان کف PPG قابل اعمال باشد.
-
مقدار Y به عنوان سقف PPG قابل اعمال باشد.
* سایر
نکات:
- حجم بسته بر مبنای گیگابایت و مگابایت برای اینترنت، دقیقه و
ساعت برای مکالمه و تعداد برای پیامک خواهد بود.
- بازه زماني بسته بر مبنای دقیقه، ساعت، روز و ماه است.
- لازم است جایگاهیابي بصری بستههای طراحي شده بر اساس حجم، قیمت
و PPG در خروجي مدل لحاظ شود.
- لازم است هدف بیشینه کردن درآمد در طراحي بستهها مد نظر باشد.
- قابلیت تعیین حداقل و حداکثر تعداد بسته مطلوب در هر بازه زماني
باید وجود داشته باشد.
- شبیهسازی
تعداد فروش هر یک از بستههای طراحي شده و درآمد حاصل از مجموع فروش مطلوب است.
مهندسی برق - مهندسی کامپیوتر - فناوری اطلاعات - علوم کامپیوتر - ریاضی - مهندسی صنایع
خانم مهندس مژدهی فر
خانم مهندس صباح
آقای مهندس رضایی
توسعه زندگی و کسب و کار دیجیتالی و متمایز در ارائه خدمات ارتباطی
حضور تاثیرگذار در صنعت تلکام و نفوذ در بازار با استفاده از فناوریهای نوین فاوا (ICT) و مشارکتهای چندجانبه با اتکا به توان داخلی و پوشش گسترده شبکه، رسالت شرکت خدمات ارتباطی رایتل میباشد.
تمرکز بر روی نیازها، خواستهها و انتظارات مشترکین (قابل اعتماد بودن، رعایت حریم خصوصی، شفافیت و پاسخگویی)
خلاقیت، نوآوری و نوگرایی در زمینه انواع کسب و کارها (Core, Near& Beyond Business)
تخصصگرایی و شایستهسالاری
پایبندی به حقوق و انتظارات ذینفعان کلیدی (با تاکید بر صاحبان سهام)
همراه هوشمند